Finançar els 132 milions d’euros que costa el soterrament de la línia del tren convencional a Girona i que ara nega Madrid equival a 3 dies d’espoli fiscal



El cap de llista d’ERC per Girona, Roger Torrent, considera que l’aposta gironina pel tren convencional ha de ser clara i ferma. ‘Mentre Madrid es gasta els diners en trens d’alta velocitat sense usuaris que els utilitzin, la xarxa gironina de ferrocarril convencional està oblidada. Els passatgers han de fer front a retards dia rere dia i la qualitat del servei és més que millorable’

‘La màxima viabilitat del desplegament de la nostra xarxa de ferrocarril depèn dels recursos econòmic del nostre país. La manca de voluntat estatal, manifestada en l’incompliment dels acords pels traspassos i la inexistència d’inversió anual en els seus pressupostos per al manteniment de la xarxa a Catalunya és una demostració més que clara de la necessitat de disposar d’un Estat propi’, ha explicat Torrent.  El soterrament de la línia de tren convencional a Girona per exemple, equival a 3 dies d’espoli fiscal. ‘Cal a més, una planificació ben feta de la xarxa de rodalies a la ciutat de Girona així com un estudi per als trens lleugers (tramvies de Girona a Olot, l’anella de les Gavarres de Palafrugell fins a Girona i Figueres-Roses)’

L’aposta d’ERC es manifesta en la fita assolida l’any 2010, quan el Govern va aprovar la proposta de contracte programa amb Renfe per al traspàs de rodalies i regional, però l’Estat ha incomplert els seus compromisos de finançament.  

L’ampliació del servei de rodalies de Barcelona fins a Girona, l’ampliació de les freqüències dels combois, les inversions a l’estació de Portbou i la millora de la línia impulsant els trens d’aquesta línia com a mitjà de connexió amb la Catalunya Nord i de promoció turística de l’espai transfronterer, aplicant la tarifa a un euros en la línia de Figueres-Portbou, són algunes de les propostes dels republicans en matèria de tren convencional.